úterý 21. listopadu 2017

Návštěva Francie - Ailefroide 12.-18.8.

Konečně snad dopadne dovolená! První nevyšla kvůli zlomené ruce, druhá propršela. Tak vyrážíme do Francie na oddílovou akci. Cesta je dlouhá, takže jedeme nadvakrát. Vyrazíme ve čtvrtek navečer, dojíždíme za Mnichov a ráno pokračujeme. Do cíle, horského údolí Ailefroide, dorážíme až  pozdě odpoledne, po celodenní jízdě.

Ráno vyrážíme na bouldry, snažíme se o nějaké výkony jen na dvou kamenech, na které máme ofocený průvodce. Ono nám to ale stačí. Odpoledne doráží další část oddílu, už máme průvodce a můžeme se orientovat.

Další den začínáme zase bouldrováním, ale máme v plánu i sportovky a vícedélky. Odpoledne proto vyrážíme na vícedélku  Escalade - 6a  250m , 8dl. Pěkné lezení, dobře odjištěné a se zajímavým traverzem přes vodopád. Oja leze vícedélku poprvé, ale zdá se úplně v pohodě, výška přes 200 metrů nad zemí mu nevadí.

Na pondělí vychází volno, a tak vyrážíme alespoň na ferratu. Nikdy jsme ferraty nelezli, ale tato byla super. Nakonec jí na naše doporučení lezl skoro celý oddíl.

Další dny lezeme bez volného dne, něco ráno a něco jiného odpoledne.Takže buď ráno bouldering a odpoledne vícedélku, nebo to tak různě kombinujeme. Využíváme krásného počasí.

Bouldery přelézáme sice jenom do 7A+, ale přišly mi docela poctivé. Sportovky také 7a+ OS max. a vícedélky do 6c. Každopádně příroda, skály, hory neměly chybu, jen tu bylo dost přelidněno.

Finally it seems we can have a holiday together! The first one we had to cancel because of the broken arm and the second one was all rainy. This time we go to France. The journey is long so we split it in two halves - the first one starts on Thursday and ends near Munchen. In the next morning we continue to our destination, the Ailefroide valley and we arrive in the late afternoon and after a day full of driving.

On the next day we hurry to the boulders. We only try to climb on two of the rocks, for which we have a copy of the guide. But to us it's enough. In the afternoon the rest fo the group comes and brings the guide so we have more options.

On the following day we start with bouldering again, but we also plan to do some sport and multi-pitch climbing. In the afternoon we set off to our first multi-pitch climb: Escalade - 6a 250m, 8dl. A nice line with solid belay and an interesting traverse over a waterfall. For Oja it is the first time he does a multi-pitch climb but he seems ok and doesn't mind climbing 200 metres above the ground.

Monday is our rest day and we go to a ferrata. We have never been to a ferrata before, but this one was really great. Led by our example and recommendation, in the end almost everyone tries it.

After that we don't have any rest days and we do some bouldering in the morning and multi-pitch climbing in the afternoon, or we combine both of it. The weather is good, so we must take advantage of it.

We only find here the boulders up to 7A+ but to me they seem enough of a challenge. And so are the sport climbs - 7a+ OS at most, and the multi-pitch routes up to 6c. Anyway, the countryside, rocks and mountais were almost flawless, except for being a bit overcrowded.